سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تبادل لینک یعنی چیه و باید چه نکاتی را مد نظر داشت تا رنک بگیریم

تبادل لینک یعنی چیه و باید چه نکاتی را مد نظر داشت تا رنک بگیریم

تبادل لینک یعنی چیه و باید چه نکاتی را مد نظر داشت تا رنک بگیریم

 

در زبان ساده تبادل بک لینک به پیوندهای گفته میشود که از سایتهای دیگر به سایت شما داده میشود. زمانی که از سایت خود به سایت دیگر پیوند میدهید، سایت مقابل از سایت شما بک لینک دریافت کرده است.

ارزش تبادل بک لینک در سئو میتوان گفت تقریبا مهم است، تجارب نشان داده است سایتهایی که بک لینکهای طبیعی، زیاد دارند و در کنار آن محتوای منظم و جدید تولید میکنند، رتبه خوبی دارند.

برای روشن شدن اهمیت Backlink در سئو و بهینه سازی سایت به این مثال دقت کنید:
فرض کنید شما در جلسه ای موضوعی را بیان کردید، و 10 نفر موضوعی را که بیان کردید تایید کردند و به آن رأی دادند؛ سپس فرد دیگری موضوعی را بیان کرد و 4 نفر به او رأی دادند و او را تأیید کردند. حال حرف شما ارزش بیشتر دارد یا شخص مقابل؟ جواب آشکارست که شما! زیرا افرادی که حرف شما را تایید میکنند بیشتر از شخص مقابل است. بک لینک هم به این صورت است؛ تقریبا مانند رأی میماند، هرچه بک لینکهای شما بیشتر به سایت شما و مطالب شما باشد یعنی اشخاص بیشتری به آن رأی میدهند، آنرا دوست دارند و مورد تاییدشان است، پس رتبه بهتری را خواهید داشت. بک لینک از فاکتورهایی است که رتبه سایت را مشخص میکند.


تبادل بک لینک باید خریداری شود؟

اگر به این فکر هستید که با خرید بک لینک در سایتهای با پیج رنک بالا میتوانید قدرت دامین و سایت خود را افزایش داده و رتبه بهتری را بگیرید، سخت در اشتباهید! زیرا گوگل و سایر موتورهای جستجو قدرتمند به راحتی سایتهایی که جهت کسب رتبه بهتر در جستجو اقدام به خرید لینک میکنند را شناسایی نموده و از رتبه آنها میکاهد. البته شایان ذکر است اگر مایلید در یک سایت تبلیغات متنی بدهید، با Nofollow سازی لینک میتوانید دیگران نگران بوجود آمدن مشکلی برای سایت خود نباشید. شاید سوال کنید که اگر بک لینک را خریداری نکنیم پس چگونه میتوانیم به سایت خود بک لینک دریافت کنیم و به این طریق قدرت سایت خود را افزایش داده و رتبه بالاتری را کسب کنیم؟ جواب اینست که شما باید بک لینکها را به صورت طبیعی دریافت کنید؛ یعنی مطالب جدید و کاربردی تولید کنید تا کاربران در سایتها و وبلاگهای خود لینکهای شما را قرار دهند. همچنان از شبکه های اجتماعی میتوانید برای یک لینک بیلدینگ سالم استفاده کنید. 


مشخصه های تبادل بک لینک خوب و بد چیست؟

در یک کلام میتوان گفت لینکی که شما درخواست گذاشتن آنرا کرده باشید لینک خراب و لینکی که کاربران به میل خود میگزارند لینک خوب گفته میشود. چرا؟ زیرا زمانی که شما جهت گذاشتن لینک خود پول پرداخت میکنید توقع دارید که لینک شما در تمام صفحات نمایش داده شود،